UITGEEST –
Inwoners die online een afspraak hebben gemaakt bij de balie in het gemeentehuis, geven baliemedewerkers een 8,9 voor hun dienstverlening. Meten is weten én verbeteren.
Ook het algemene cijfer voor de dienstverlening inclusief factoren als inrichting ontvangstruimte en het op tijd laten plaatsvinden van afspraken is hoog: 8.6.
Inwoners krijgen na afloop van hun bezoek bij de gemeente een enquête in hun mailbox. Met de resultaten wordt de dienstverlening blijvend verbeterd. De gemeente Uitgeest is 3 jaar geleden gestart met een online onderzoek naar de klanttevredenheid.
Verbeter- en aandachtspunten van inwoners erg waardevol
Naast deze hoge scores zijn de verbeter- en aandachtspunten die door inwoners worden meegegeven erg waardevol. Afgelopen jaren is aan de hand hiervan de dienstverlening op verschillende manieren verbeterd. Zo zijn de openingstijden van de balie tijdens de raadsvergaderingen gewijzigd. Inwoners gaven aan dat ze tijdens raadsvergaderingen de baliemedewerkers minder goed konden verstaan. Ook waren geluiden van de balie hoorbaar tijdens de raadsvergaderingen. Daarom is besloten de openingstijden van de balie aan te passen. De balie opent en sluit nu eerder. Dit maakt dat raadsvergaderingen beginnen na het sluiten van de balie.
Blijvend verbeteren
Gemeente Uitgeest hecht grote waarde aan de tevredenheid van inwoners over de dienstverlening. Dankzij de resultaten van het onderzoek kunnen we de dienstverlening blijvend verbeteren. Wethouder Judie Kloosterman (Dienstverlening) vindt het heel fijn dat inwoners zo tevreden zijn over onze dienstverlening. Ik wil de inwoners die het afgelopen jaar de moeite hebben genomen het onderzoek in te vullen via deze weg graag bedanken. Ook aan inwoners die de ontvangen uitnodiging voor het onderzoek nog niet hebben verstuurd, wil ik graag meegeven: vul ‘m in! Samen zorgen we ervoor dat de dienstverlening bij onze gemeente blijft voldoen aan uw behoeftes en verwachtingen.
Bron: Gemeente Uitgeest
Foto(s) via uitgeest.nl